לא תאמינו • מאפה אוזן המן מבצק עלים, ברוטב יין אדום

    צבי הדס No Comments on לא תאמינו • מאפה אוזן המן מבצק עלים, ברוטב יין אדום
    8:18
    05.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "אין עסקה כי ישראל לא מסכימה להפסקת הלחימה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חשבתם פעם להיכנס למסעדה יוקרתית ולהזמין אוזן המן? כנראה שלא. אוזני המן עבורנו הם בצק ממולא בשוקולד או פרג, כאלו שמניחים במשלוח מנות כדי לצאת ידי חובה. אבל במסעדת רודריגז דווקא חשבו אחרת. מאפה אוזן המן מבצק עלים, מוגש עם רוטב יין אדום.
    הצלחנו לחלץ מאלי מנחם, השף של רודריגז , מתכון למאפה המעניין והבלתי שגרתי הזה. אז כשאתם נכנסים לרודריגז, תבקשו אוזני המן. ועד שתגיעו לשם, תוכלו לנסות בבית בעצמכם.
    המצרכים:
    חבילת בצק עלים.
    500 גרם בשר בקר טחון.

    50 גרם שומן כבש
    חבילת פטריות שמפניון
    1 בצל לבן גדול קצוץ דק
    מלח
    פלפל
    אגוז מוסקט
    חופן פטרוזיליה קצוצה
    חבילה קטנה של תרד עלים
    אופן ההכנה:
    בסיר קטן מאדים את הבצל הקצוץ עד לשקיפות. מוסיפים את הפטריות החתוכות ומאדים עוד מעט. מוסיפים את שומן הכבש והבשר הטחון, מאדים עד שהנוזלים מצטמצמים. מוסיפים מלח, פלפל, אגוז מוסקט – לפי הטעם, מורידים מהאש ומוסיפים את הפטרוזיליה והתרד.
    את בצק העלים מפשירים לילה במקרר. פותחים את בצק העלים וחותכים למרובע בגודל 10 ס"מ. מניחים במרכז את המילוי המוכן וסוגרים מארבע הפינות של המרובע בצורת אוזן המן. את המאפה מסדרים בתבנית על נייר אפיה, מברישים בביצה ומפזרים שומשום. אופים למשך 18 דק בתנור שחומם מראש על 175 מעלות.
    אופן הכנת רוטב היין האדום:
    מאדים בסיר מעט גזר ובצל חתוך גס, מוסיפים שלוש כוסות יין, ושלוש כפות סוכר חום, וכן עצם של בקר קטנה. מצמצמים את הרוטב למשך 10 דקות, מסננים את הרוטב בכלי קטן, מערבבים מעט מאוד קורנפלור עם מים קרים, ומסמיכים את הרוטב מעט עד לסמיכות הרצויה. מגישים את המאפה עם רוטב היין.
    בתאבון, חג פורים שמח
    IMG-20150217-WA0009

    IMG-20150217-WA0011

    IMG-20150217-WA0007



    0 תגובות